. China News .

China paper deletes 'sexiest' Kim report
by Staff Writers
Beijing (AFP) Nov 28, 2012

The Chinese Communist Party's official mouthpiece on Wednesday deleted a story that North Korean leader Kim Jong-Un had been named 2012's "Sexiest Man Alive" after it fell for a spoof by a US website.

The People's Daily Online ran gushing quotes from satirical site The Onion about the "Pyongyang-bred heartthrob" in Chinese and English as world news, along with a 55-image gallery opening with Kim astride a horse.

But after gleeful users of Twitter -- which is blocked in China -- pointed out the error, the pages were taken down on Wednesday morning.

They had made no mention of satire and lifted the The Onion's comments: "With his devastatingly handsome, round face, his boyish charm, and his strong, sturdy frame, this Pyongyang-bred heartthrob is every woman's dream come true.

"Blessed with an air of power that masks an unmistakable cute, cuddly side, Kim made this newspaper's editorial board swoon with his impeccable fashion sense, chic short hairstyle, and, of course, that famous smile."

The printed edition of the People's Daily, which has different editorial priorities from the website, did not carry the online report.

No official comment could be obtained from the People's Daily on Wednesday, but Twitter users poked fun at it. "The real question is why The Onion doesn't pick up more stories from People's Daily," said one.

The Onion updated its own story, inviting its readers to "please visit our friends at the People's Daily in China, a proud Communist subsidiary of The Onion, Inc. Exemplary reportage, comrades."

Analysts said Chinese media face challenges meeting journalistic standards because they work under strict conditions imposed by Beijing.

"The official view on journalism is not about liberal ideas of professionalism," said David Bandurski, a researcher of Chinese media at the University of Hong Kong.

"The first (priority) is loyalty to the party line. The second is opposition to Western bourgeois notions of freedom of speech, and the third is correct guidance of public opinion," he told AFP.

China is North Korea's sole major ally, providing the bulk of its food and fuel imports, and the People's Daily Online article was in line with a series of state media reports lauding Beijing and its partners.

During the Communist Party's 18th congress this month, Xinhua news agency published a steady stream of stories quoting "world leaders" as praising the meeting.

Many congratulations were from politicians in countries such as Samoa, Guyana, Congo or Montenegro.

But the People's Daily website is not the first media organisation to have mistakenly carried a story from The Onion.

The state-run Beijing Evening News lifted a report in 2002 that the US Congress would move from Washington unless a new Capitol was built.

This September an Iranian news agency apologised after it ran a spoof story that rural Americans preferred Iranian President Mahmoud Ahmadinejad to Barack Obama.


Related Links
China News from SinoDaily.com

Comment on this article via your Facebook, Yahoo, AOL, Hotmail login.

Share this article via these popular social media networks
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit GoogleGoogle

Memory Foam Mattress Review

Newsletters :: SpaceDaily Express :: SpaceWar Express :: TerraDaily Express :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News

Get Our Free Newsletters
Space - Defense - Environment - Energy - Solar - Nuclear


Four more Tibetans set themselves alight in China
Beijing (AFP) Nov 27, 2012
Four more Tibetans have set themselves alight in protest at China's rule, overseas media said Tuesday, taking the total to more than 20 this month. The spate of burnings in recent weeks began in the run-up to the Chinese Communist Party's set-piece congress, where Xi Jinping was named as the organisation's general secretary in a 10-yearly power handover. According to the US-based Radio F ... read more

GE says 'Industrial Internet' could be worth trillions

Anger at Chinese businesswoman's foreign passport

India, China firms sign deals despite political tensions

Samsung finds unfair practices among China suppliers

Proposed EU agriculture cuts draw protests

Stopping Flies Before They Mature

Scientists find clues to more disease resistant watermelons

Saving Water without Hurting Peach Production

Trial of army mutineers begins in Burkina Faso

DR Congo president sacks chief of land forces

DRC: M23 gains spark fears of wider war

Sudan army confirms it attacked near S. Sudan border

GM cars to use Apple voice assistant Siri

Canada orders automakers to halve emissions

Honda chief eyes more exports from US

Renault to set up in China: industry source

Japan's ruling party promises to phase out nuclear power

Nuclear power key issue in Japan elections

First British nuclear licence in 25 years to France's EDF

Japan should ask people about nuclear fears: UN

Israel facing 'millions' of cyber-attacks over Gaza

White House mulls move as cybersecurity bill fails

Tech star turned adventurer now in murder plot

McAfee stays one step ahead of Belize police

Japan appoints new ambassador to China

US-Myanmar detente forces Chinese rethink: experts

Estonian embassy in Minsk to become NATO liaison

Outside View: Fixing thepivot to Asia

Britain: Higher energy bills 'reasonable'

Areva commits to Scotland turbine plant

AREVA deploys its industrial plan to produce a 100 percent French wind power technology

Gannets could be affected by offshore energy developments

The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2012 - Space Media Network. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA Portal Reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. Advertising does not imply endorsement,agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement