. China News .

Chinese marshal's son apologises over Cultural Revolution
by Staff Writers
Beijing, China / China (AFP) Aug 21, 2013

China Telecom first-half profit up 15.9%
Hong Kong (AFP) Aug 21, 2013 - China Telecom said Wednesday net profit in the first six months of the year rose 15.9 percent year-on-year, citing growth in its 3G mobile operation.

The country's largest fixed-line operator by subscribers posted unaudited profit of 10.21 billion yuan ($1.67 billion) for the first half, compared with 8.81 billion yuan for the same period last year.

Revenue jumped 14.1 percent to 157.52 billion yuan, the company said in a filing to the Hong Kong stock exchange.

But it decided not to pay an interim dividend, citing uncertainties over domestic regulatory policies and plans to speed up the expansion of its 3G services.

The number of 3G subscribers in the first half jumped 26.5 percent, or 18.28 million, to 87.33 million.

"The Board of Directors has decided not to pay an interim dividend this year in order to maintain adequate funding flexibility," Wang Xiaochu, the telecom giant's chairman and chief executive officer, said in the filing.

"In the second half of the year, we will firmly seize the present golden window of opportunity and focus on accelerating the scale expansion of our strategic 3G services and wireline broadband services."

Hong Kong-listed shares in the company ended 1.0 percent higher at HK$4.06 Wednesdasy, while the broader market closed down 0.69 percent.

The son of a legendary Communist military leader and politician in China has publicly apologised for persecuting people at his school during the Cultural Revolution, according to a blog.

Chen Xiaolu offered his remorse to teachers, staff and students at his former school in Beijing for leading denunciations and sending people to labour camps.

"Today I want to use the Internet to express to them my sincere apology," he said in comments carried Monday on a blog for alumni of the Beijing Number Eight Middle School, and published by some Chinese and Hong Kong media outlets Wednesday.

Chen, said to be 67, is a son of Chen Yi, who led troops during China's war against Japan and later during the country's civil war, won by Communist forces in 1949.

The elder Chen was given the prestigious rank of marshal and was later foreign minister, although he was also persecuted during the Cultural Revolution. He died in 1972.

The apology by the younger Chen, who was also in the People's Liberation Army, is the latest in a series of similar expressions of remorse by ageing Chinese who lived through the 1966-1976 cataclysm.

Chen said that while there were moves by some in China to argue in favour of the Cultural Revolution, such "inhumane violations of human rights should not appear again in any form in China".

The Cultural Revolution was unleashed by Mao Zedong to reassert his power after famines caused by his disastrous Great Leap Forward policy.

"Red Guard" youths abused officials, intellectuals, neighbours and relatives by dragging them into "struggle sessions".

People were publicly humiliated -- often forced to wear dunce caps and other marks of shame -- with some driven to suicide by their ordeal.

No official figure has been issued, but one Western estimate claims half a million people died in 1967 alone.

China's latest rooftop building: a temple
Beijing, China (AFP) Aug 21, 2013 - The latest rooftop architectural wonder highlighted in China is a temple that brings worshippers closer to the heavens by being on top of a 21-storey apartment block.

Surrounded by foliage, the temple has glazed golden tiles and traditional upturned eaves with carvings of dragons and phoenixes, but defies convention by standing on top of the tower in Shenzhen, the Yangcheng Evening News reported.

The publicity surrounding the structure comes after a rooftop rock villa in Beijing sparked an outcry over the abuse of privilege and contempt for public safety by the country's rich, and authorities ruled houses on top of a shopping mall in Hunan could not be sold.

Tight security prevented public access to the rooftop temple, the paper said, with a fingerprint lock and cameras installed and dogs heard barking inside.

"The ashes of burned offerings often drop down," it quoted an unnamed neighbour as saying. "It's privately built and has been there for years."

A property agent near the compound said the top flat in the tower was worth 15 million yuan ($2.5 million) and all the building's residents were "either high-ranking officials or very rich people", the paper reported.

"The owner must have some good relationships," it quoted the agent as saying.

Authorities had failed to identify the facility's proprietor as investigators sent to the building had been unable to speak to its suspected owners, the report added.

"Such a rooftop construction is very unlikely to get approval," Liu Minxing, a local official in the boom town which neighbours Hong Kong, told the paper. "We can almost be sure that it is illegal."

Illegal constructions have come under intense public scrutiny in China over the past weeks.

Demolition work has begun on the rooftop villa built among what looked like a pile of rocks dotted with trees on top of a 26-storey apartment tower in Beijing, after neighbours complained and a blaze of media reports scrutinised the owner's business activities.


Related Links
China News from SinoDaily.com

Comment on this article via your Facebook, Yahoo, AOL, Hotmail login.

Share this article via these popular social media networks
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit GoogleGoogle

Memory Foam Mattress Review

Newsletters :: SpaceDaily Express :: SpaceWar Express :: TerraDaily Express :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News

Get Our Free Newsletters
Space - Defense - Environment - Energy - Solar - Nuclear


Wanted: Jewish ex-refugee seeks lost Shanghai love 70 years on
Shanghai, China (AFP) Aug 21, 2013
It was more than 70 years ago that Gary Matzdorff, a Jewish refugee, escaped Nazi Germany for China and found love, only to lose his paramour and then have to flee the Communists. Now 92, Matzdorff returned to his former home in Shanghai hoping to find the Chinese woman he spotted across a dance hall floor again. Then, the sophisticated city was renowned as the "Paris of the East". Some ... read more

Anti-money laundering measures rattle S. America

China arrests two foreign fraud investigators: diplomats

Aluminium giant Rusal posts 1H net loss of $439 mn

New shipping route shows China's Arctic ambitions

Scientists uncover the secret life of frozen soils

Fonterra 'let country down', NZ minister says on China visit

How will crops fare under climate change?

New contamination scare hits N. Zealand dairy industry

South Sudan arrests general for rights violations

Mali court confirms Keita's landslide election win

China's Xi vows stepped up health cooperation with Africa: Xinhua

Keita wins by landslide in Mali presidential vote

Birds sense speed limits on roads: study

Waze traffic app integrated in Google Maps

High temperature capacitor could pave the way for electric vehicle

China vehicle sales growth slows in July

Another S. Korea nuclear reactor shuts down

Jordan to build nuclear research reactor

Japan upgrades Fukushima leak to highest level in two years

Radioactive water leak from Fukushima considered 'level 1' incident

Bradley Manning: jailed spy hailed as hero

US prosecutors demand 60 years for Manning

US military judge weighs sentence for Bradley Manning

Manning's mental health at issue in sentencing

China's Bo Xilai to go on trial Thursday

Pentagon chief to tour Southeast Asia

Walker's World: As the world slows

Gibraltar still strategic asset for Britain: analysts

China to Remain Wind Power Market Leader in 2020

Localized wind power blowing more near homes, farms and factories

Price of Wind Energy in the United States Is Near an All-Time Low

GDF Suez sells half-share of Portuguese renewable, thermal holdings

The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2012 - Space Media Network. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA Portal Reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. Advertising does not imply endorsement,agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement