Subscribe to our free daily newsletters
  China News  




Subscribe to our free daily newsletters



SINO DAILY
Hanergy tycoon gets 8-year ban in Hong Kong
by Staff Writers
Hong Kong (AFP) Sept 5, 2017


Li Hejun, once listed as China's richest man, has been banned from being a director of any Hong Kong company for eight years over his management of energy firm Hanergy which saw its shares implode in 2015.

The tycoon stepped down as chairman of Hong Kong-listed Hanergy Thin Film in May 2016, almost a year after the firm's shares plunged 47 percent in less than half an hour wiping $19 billion off its market capitalisation.

The city's securities watchdog brought a case before the High Court in January, calling for a 15-year ban on Li.

The Securities and Futures Commission (SFC) said Li had failed to question the viability of Hanergy's business model which relied on sales to its unlisted mainland parent Hanergy Holding Group Limited and its affiliates as its main source of revenue.

The court judgement released on Monday said that Li had put himself in a position where there was a clear conflict of interest "and preferred the interests of Hanergy Holding".

It said Li had failed to recover very substantial "receivables" worth HK$3.28 billion ($419 million) in 2014 and over HK$2 billion in 2015 from Hanergy Holding.

It banned the 50-year-old from serving as a director or at the management level of any listed or unlisted company for eight years.

"Listed company directors should always put the company's interests first," Thomas Atkinson, executive director of enforcement at the SFC, said.

"In this case, these directors flouted their responsibilities by putting the interests of connected parties before that of the listed company," he added.

Four other directors of Hanergy were also banned for between three and four years for failing to make disclosures about the viability of the business model.

Hanergy Thin Film, which saw its shares suspended since May 2015, said Monday that the judgment was one step towards the resumption of trade in its shares.

The firm captured the attention of investors after growing more than sixfold to become the world's largest solar power company by market value ahead of the collapse.

The meteoric rise in share price once gave Li the title of China's richest man, according to one wealth survey, with Forbes citing his current worth to be $1.93 billion.

The collapse of Hanergy and some other top-performing stocks on the Hong Kong stock market prompted critics to question the oversight of regulators.

SINO DAILY
Chinese dissident Liu Xiaobo's ashes buried at sea
Shenyang, China (AFP) July 15, 2017
The ashes of China's late Nobel laureate Liu Xiaobo were buried at sea on Saturday, depriving his supporters of a place to pay tribute to the pro-democracy dissident. Officials showed a video in which his wife, Liu Xia, and relatives lowered a white round urn into the water off the northeastern coastal city of Dalian, two days after the democracy advocate died of liver cancer aged 61 while i ... read more

Related Links
China News from SinoDaily.com


Thanks for being here;
We need your help. The SpaceDaily news network continues to grow but revenues have never been harder to maintain.

With the rise of Ad Blockers, and Facebook - our traditional revenue sources via quality network advertising continues to decline. And unlike so many other news sites, we don't have a paywall - with those annoying usernames and passwords.

Our news coverage takes time and effort to publish 365 days a year.

If you find our news sites informative and useful then please consider becoming a regular supporter or for now make a one off contribution.

SpaceDaily Contributor
$5 Billed Once


credit card or paypal
SpaceDaily Monthly Supporter
$5 Billed Monthly


paypal only

Comment using your Disqus, Facebook, Google or Twitter login.

Share this article via these popular social media networks
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit GoogleGoogle

SINO DAILY
ESA and Chinese astronauts train together

To boldly go where no startup has gone before

China's satellite sends unbreakable cipher from space

Xian Satellite Control Center resolves over 10 major satellite faults in 50 years

SINO DAILY
Common ground in short supply as China hosts BRICS

Prosecutors appeal against ruling on Samsung heir

Brazil 0.2 percent GDP growth confirms end to recession

China's Xi calls for more imports and more 'open economy'

SINO DAILY
SINO DAILY
On third MH17 anniversary, families unveil 'living memorial'

NATO battle groups in Baltics now operational

China says it hopes India will 'learn lessons' from standoff

Russia says massive Zapad-2017 drills 'purely defensive'

SINO DAILY
China and Brazil sign agreements on nuclear power

Kazakhstan inaugurates IAEA-backed nuclear fuel bank

2018 start for Russia-backed nuclear plant work:

Fukushima operator faces $5 bn US suit over 2011 disaster

SINO DAILY
Major cyber-attack as costly as Hurricane Sandy: Lloyd's

'Oh, bother': Chinese censors can't bear Winnie the Pooh

High-dimensional quantum encryption performed in real-world city conditions for first time

Chinese national charged with US hacking

SINO DAILY
China and Brazil sign agreements on nuclear power

Kazakhstan inaugurates IAEA-backed nuclear fuel bank

2018 start for Russia-backed nuclear plant work:

Fukushima operator faces $5 bn US suit over 2011 disaster

SINO DAILY
Saudi Arabia shortlists 25 bidders for major wind plant

First foundations set for Baltic Sea wind farm

Wind energy blows up storm of controversy in Mexico

U.S. extends wind energy taproots into Zambia




Memory Foam Mattress Review
Newsletters :: SpaceDaily :: SpaceWar :: TerraDaily :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News






The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2017 - Space Media Network. All websites are published in Australia and are solely subject to Australian law and governed by Fair Use principals for news reporting and research purposes. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA news reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. All articles labeled "by Staff Writers" include reports supplied to Space Media Network by industry news wires, PR agencies, corporate press officers and the like. Such articles are individually curated and edited by Space Media Network staff on the basis of the report's information value to our industry and professional readership. Advertising does not imply endorsement, agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement