Subscribe to our free daily newsletters
  China News  




Subscribe to our free daily newsletters



SINO DAILY
Hong Kong radio replaces BBC with Chinese programming
by Staff Writers
Hong Kong (AFP) Sept 5, 2017


Hong Kong's public radio station has replaced its 24-hour BBC World Service broadcast with Chinese state-run programming, in a move the British broadcaster called "disappointing" as concerns grow over Beijing's influence on the semi-autonomous city.

Listeners woke up on Monday morning to the Mandarin-language broadcast of the China National Radio Hong Kong Edition (CNR), instead of the World Service, which had been relayed live by Radio Television Hong Kong (RTHK) since 1978.

The BBC said it was "always disappointed when a service our listeners are used to changes" with listeners launching a petition to bring back the World Service.

RTHK has a number of different channels offering some programmes in English. The World Service was broadcast on Channel 6, which is now playing CNR.

The CNR broadcast includes news, culture and lifestyle programming mostly in Mandarin -- the language most commonly spoken in mainland China.

Only some of its content is in Cantonese, which is the dominant language of Hong Kong, leading to criticism that this was another step towards the "mainlandisation" of Hong Kong.

RTHK is still running a reduced version of the World Service on a different channel, but only late at night, from 11pm to 7am.

China stands accused of tightening its grip on Hong Kong, with critics also blaming the pro-Beijing local government for acting as a puppet.

The jailing of prominent young pro-democracy activists last month and the unveiling of a controversial rail link to the mainland that would see a portion of the city come under Chinese law have worsened fears the city's cherished freedoms are being eroded.

An online petition against the change to the World Service programming had received over 1,000 signatures by Tuesday morning.

"The removal of the BBC World Service from the airwaves makes the city feel more parochial and inward-looking," the petition said.

Longtime resident Alex Hofford, who organised the petition, said he had nothing against the CNR broadcast but does not believe it should have come at the expense of the BBC.

"This is a sad day for Hong Kong, I'll really miss the Beeb as I drive around Hong Kong during the day," Hofford said.

RTHK's head of corporate communications Amen Ng told AFP Tuesday that it was a "difficult decision" due to "limited radio frequency".

She described the CNR broadcast as "tailor-made" for Hong Kong.

"This is a cultural exchange between mainland China and Hong Kong," Ng added.

Hong Kong was handed back to China by colonial ruler Britain in 1997 under a "one country, two systems" agreement designed to protect its freedoms and way of life, but there are growing concerns those rights are now under threat.

SINO DAILY
Sour note: China bans parodies of national anthem
Beijing (AFP) Sept 1, 2017
China has passed a law against mocking the national anthem, with cheeky singers facing up to 15 days in jail, state media reported Friday, a move that comes among a broadening crackdown on political dissent. From National Day on October 1, the song can only be played at formal occasions, according to the official Xinhua news agency, quoting a copy of the law just passed by the country's rubb ... read more

Related Links
China News from SinoDaily.com


Thanks for being here;
We need your help. The SpaceDaily news network continues to grow but revenues have never been harder to maintain.

With the rise of Ad Blockers, and Facebook - our traditional revenue sources via quality network advertising continues to decline. And unlike so many other news sites, we don't have a paywall - with those annoying usernames and passwords.

Our news coverage takes time and effort to publish 365 days a year.

If you find our news sites informative and useful then please consider becoming a regular supporter or for now make a one off contribution.

SpaceDaily Contributor
$5 Billed Once


credit card or paypal
SpaceDaily Monthly Supporter
$5 Billed Monthly


paypal only

Comment using your Disqus, Facebook, Google or Twitter login.

Share this article via these popular social media networks
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit GoogleGoogle

SINO DAILY
ESA and Chinese astronauts train together

To boldly go where no startup has gone before

China's satellite sends unbreakable cipher from space

Xian Satellite Control Center resolves over 10 major satellite faults in 50 years

SINO DAILY
Common ground in short supply as China hosts BRICS

Prosecutors appeal against ruling on Samsung heir

Brazil 0.2 percent GDP growth confirms end to recession

China's Xi calls for more imports and more 'open economy'

SINO DAILY
SINO DAILY
On third MH17 anniversary, families unveil 'living memorial'

NATO battle groups in Baltics now operational

China says it hopes India will 'learn lessons' from standoff

Russia says massive Zapad-2017 drills 'purely defensive'

SINO DAILY
China and Brazil sign agreements on nuclear power

Kazakhstan inaugurates IAEA-backed nuclear fuel bank

2018 start for Russia-backed nuclear plant work:

Fukushima operator faces $5 bn US suit over 2011 disaster

SINO DAILY
Major cyber-attack as costly as Hurricane Sandy: Lloyd's

'Oh, bother': Chinese censors can't bear Winnie the Pooh

High-dimensional quantum encryption performed in real-world city conditions for first time

Chinese national charged with US hacking

SINO DAILY
China and Brazil sign agreements on nuclear power

Kazakhstan inaugurates IAEA-backed nuclear fuel bank

2018 start for Russia-backed nuclear plant work:

Fukushima operator faces $5 bn US suit over 2011 disaster

SINO DAILY
Saudi Arabia shortlists 25 bidders for major wind plant

First foundations set for Baltic Sea wind farm

Wind energy blows up storm of controversy in Mexico

U.S. extends wind energy taproots into Zambia




Memory Foam Mattress Review
Newsletters :: SpaceDaily :: SpaceWar :: TerraDaily :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News






The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2017 - Space Media Network. All websites are published in Australia and are solely subject to Australian law and governed by Fair Use principals for news reporting and research purposes. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA news reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. All articles labeled "by Staff Writers" include reports supplied to Space Media Network by industry news wires, PR agencies, corporate press officers and the like. Such articles are individually curated and edited by Space Media Network staff on the basis of the report's information value to our industry and professional readership. Advertising does not imply endorsement, agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement