. China News .

Outrage in China over luxury spending claims
by Staff Writers
Beijing (AFP) Oct 10, 2012

Chinese social media websites erupted in outrage Wednesday over claims that a provincial official tried to suppress a newspaper report detailing his expensive tastes in luxury accessories.

Microblog users claimed that tens of thousands of copies of a daily newspaper were destroyed on Monday after they carried a report about the senior official in the government of the southeastern province of Fujian.

Users posted the alleged report from the City Times, which claimed that Li Dejin, director of the Fujian provincial communications department, owned a 50,000 yuan ($7,900) Rado watch and 15,000 yuan Hermes belt.

The newspaper is based in the southwestern city of Kunming in Yunnan province.

Users of Weibo, the microblogging service of leading portal Sina.com, retweeted the post more than 100,000 times.

They also left thousands of comments calling Li "Uncle Watch" and accusing him of corruption and abuse of power by seeking to suppress the story.

"Thanks to the party and the government, for training so many corrupt officials over the years," wrote one user.

Calls by AFP to Fujian government offices went unanswered Wednesday while a spokeswoman at the City Times refused comment.

China's state news agency Xinhua, in a post on one of its official Weibo accounts, called on Li to explain a photograph apparently showing him wearing the Rado watch.

Communist Party and government officials are routinely accused of leading corrupt or luxurious lifestyles while hundreds of millions of Chinese still scrape by or live in poverty despite the economic boom of recent decades.

The issue has become especially sensitive since a rising Communist Party political star, Bo Xilai, was felled by a scandal that saw his wife jailed for murder and Bo accused of a range of crimes and corrupt activities.

Corrupt officials have met with increasing online supervision.

Yang Dacai, a government official in the central province of Shaanxi, was sacked last month after Weibo users posted photographs showing him wearing expensive watches -- five of which were together said to be worth more than 300,000 yuan.

Other Weibo users, commenting on the latest allegations, asked how a Fujian government official was allegedly able to order the pulping of newspapers published in a different region of China.

Related Links
China News from SinoDaily.com

Get Our Free Newsletters Via Email
Buy Advertising Editorial Enquiries


. Comment on this article via your Facebook, Yahoo, AOL, Hotmail login.

Share this article via these popular social media networks
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit GoogleGoogle

Calls to free China activist Liu two years
Washington (AFP) Oct 9, 2012
Activists on Tuesday urged democracies to speak out for the release of Chinese dissident Liu Xiaobo, fearing that pressure on Beijing has eased two years after he won the Nobel peace prize. Around 30 supporters rallied outside the White House, carrying Liu's picture and holding a symbolic meal in his honor, with no food or wine served as a way to highlight the absence of the dissident and hi ... read more

Huawei's global ambitions come under a cloud

Australian PM Gillard urges Japan FTA

China auction house holds first sale in Hong Kong

Paraguay hopeful of return to Mercosur

Contracts for Community Support Agriculture clarify expectations for producers and consumers

Delaying harvest of fodder maize results in a higher starch concentration and lower methane emission

Rearing Technique May Bolster Biocontrol Wasp's Commercial Prospects

Stanford researchers show oil palm plantations are clearing carbon-rich tropical forests in Borneo

Amnesty International calls on DRCongo to halt clashes in east

Nigerian army denies rampage, killing civilians after attack

Nigeria military shoots dead several people after blast: witnesses

Ivory Coast to reopen Ghana border on Monday: defence minister

China's September auto sales fall on Japan row

Japan's Toyota to recall 7.43 mn vehicles globally

GM says China auto sales hit record in September

Plans to cut urban motorway through Bucharest stir outcry

Japan's Toshiba to boost Westinghouse stake

S. Korea denies entry to Greenpeace activists

Japan forum to discuss nuclear-free energy future

Japan PM tours troubled Fukushima nuclear plant

Alliander, DNV KEMA and KPN set up European knowledge institute for cyber security

Study exposes the negative effects of increasing computerized surveillance

China's ZTE says Cisco has ended cooperation

China rejects US claims over telecom firms

Obama slams Romney on Iraq

Chinese nationalists covet Japan's Okinawa

China banks to skip World Bank, IMF talks in Japan

The Cuban missile crisis: when the world held its breath

Sandia Labs benchmark helps wind industry measure success

Bigger wind turbines make greener electricity

EU wind power capacity reaches 100GW

Lawsuit fights Obama ban on wind farm sale to Chinese

Memory Foam Mattress Review

Newsletters :: SpaceDaily Express :: SpaceWar Express :: TerraDaily Express :: Energy Daily
XML Feeds :: Space News :: Earth News :: War News :: Solar Energy News


The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2012 - Space Media Network. AFP, UPI and IANS news wire stories are copyright Agence France-Presse, United Press International and Indo-Asia News Service. ESA Portal Reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. Advertising does not imply endorsement,agreement or approval of any opinions, statements or information provided by Space Media Network on any Web page published or hosted by Space Media Network. Privacy Statement